Pozostawiając Cię: kulturowe znaczenie samobójstwa ad

(Wpływowy alien Jean-Étienne-Dominique Esquirol posunął się nawet do opisania samobójstwa jako objawu szaleństwa.) Konsekwencją usunięcia moralności z równania było to, że usunęło ono także wolę , pisze Lieberman. Zakładając, że nikt w jego zdrowym umyśle nie chciał umrzeć, psychiatrzy nie mieli żadnych skrupułów, jeśli chodzi o lekceważenie wskazanych motywacji potencjalnych samobójców, aby pozbyć się ich złudzeń. W istocie, zawodowcy popełnili samobójstwo z dala od samobójczych. Lieberman, który uczy współczesnej europejskiej historii kultury w Dickinson College w Pensylwanii, jest porywającym, a czasem lirycznym pisarzem, który tworzy wnikliwe powiązania. Porównuje na przykład samobójstwo ocalałego z Holokaustu Jeana Améry ego z Sokratesem i kontrastuje z śmiertelnie chorymi, którzy kontemplują samozniszczenie z XIX-wiecznymi rdzennymi Amerykanami, którzy zabijali się, zamiast być pochłonięci przez naród, który odmawiał im jakiejkolwiek znaczącej przyszłości . Jej próba przywrócenia godności tak zwanej ofierze jest, jak sądzę, odważną i ważną przeciwwagą dla dominującego i często protekcjonalnego modelu medycznego. Układa jednak talię, opierając się głównie na przykładach z antyku (Cato, Sokrates, Seneca) i literaturze (Werther, Anna Karenina, Emma Bovary). Chciałabym zobaczyć, jak analizuje kulturowe znaczenie mniej znanych samobójstw: człowieka z przygnębieniem, który połknął śmiertelnie i zostawił notatkę z napisem: Nie mogę wygrać , na przykład, lub, jeśli o to chodzi, Lieberman s własnego dziadka, który popełnił samobójstwo w czasie Wielkiego Kryzysu, o którym wspomina krótko. (Zastanawiałem się również nad konsekwencjami dla profilaktyki: czy Lieberman, który pracował przy gorącej linii z samobójstwem, czy zaakceptowalibyśmy w dobrej wierze nastoletniego chłopca, który twierdzi, że chce się zabić jak Kurt Cobain .)
Oczywiście, każde samobójstwo ma znaczenie kulturowe, z którego musimy słuchać i uczyć się, ale chociaż może dostarczyć wskazówek co do przyczyny aktu, rzadko opowiada całą historię. Do tego potrzebujemy również niuansów psychologicznych, socjologicznych i biologicznych. Rzeczywiście, w przypadku terrorystów z 11 września, z czasem pojawił się bardziej złożony obraz. Wygląda na to, że terroryści nie byli ani męczennikami, ani tchórzami, ale zdenerwowanymi, wrażliwymi młodymi mężczyznami, którzy dorośli, by zostać zmiecionym przez sprawę – bardziej podobną do tych, którzy połknęli zatrute Kool-Aid i podążyli za Jimem Jonesem do ich śmierci w Dżungla z Gujany niż Cato z jasnymi oczami.
George Howe Colt, MA
PO Box 244, Whately, MA 01093

[podobne: zespół marfana objawy, rak podstawnokomórkowy rokowania, zespół williego pradera ]

Tags: , ,

This entry was posted on wtorek, Grudzień 4th, 2018 at 08:35 and is filed under Bez kategorii. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. Both comments and pings are currently closed.

 

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: rak podstawnokomórkowy rokowania zespół marfana objawy zespół williego pradera